Et smukt smil starter med smukke tænder

beautiful-beauty-female-908602

Der findes næsten ikke noget smukkere end et hvidt, naturligt smil. Det kan dog være en smule svært at finde ud af, hvad man helt præcist skal gøre for at holde sine tænder hvide. Der findes en masse tips og tricks til hvidere tænder, men ikke alle er lige gavnlige – nogle af dem kan endda gøre direkte skade på dine tænder. Det kan altså betale sig at være omhyggelig og påpasselig med, hvad man gør for et hvidere smil. Derfor er der samlet tre tips til, hvordan du på naturlig vis kan vedligeholde sunde, hvide tænder.

#1 – Plej dine tænder

Når det kommer til sunde tænder, er grundig tandpleje det absolut vigtigste. For at opretholde en god mundhygiejne, er det nødvendigt at børste tænder 2-3 gange om dagen, gerne lige efter dine måltider. Som et led i god mundhygiejne, bør du også bruge tandtråd ca. 3-4 gange i ugen. Tandtråd hjælper med at rense de steder, som tandbørsten ikke kan nå.

#2 – Besøg tandlægen jævnligt

Ud over at børste tænder hyppigt og grunddigt, må det absolut bedste råd være at besøge tandlægen ofte. Her kan du få flere blegende behandlinger, ligesom du kan få personlig rådgivning og ansvisninger om, hvor du bør være ekstra opmærksom. Hvis du er på udkig efter en tandlæge i København, kan Tandlægerne ved Nørreport anbefales. I modsætning til mange andre klinikker, har de indrettet deres lokaler i en farverig og hjemlig stil for at skabe hyggelige rammer om patienterne. Indretningen kan have en afslappende effekt på de af os, der er nervøse og bange for at gå til tandlægen.

#3 – Undgå visse føde- og drikkevarer

Visse føde- og drikkevarer vil med stor sandsynlighed bidrage til misfarvning af tænderne. Det gælder blandt andet kaffe, sodavand, rødvin, lakrids og karry. Derfor kan du med fordel undgå at spise og drikke disse. Hvis du ikke kan undvære enkelte af dem, kan du skylle munden umiddelbart efter, så stofferne ikke sidder på tænderne.



Sådan får du sovet nok om foråret

Sov bedre om foråret

Det mest simple skønhedstip, vi kan give, er at få nok søvn. Det er ikke uden grund, at søvn er et af de eneste tips, der har holdt ved i århundreder. Desværre er det svært at få nok søvn i vores moderne verden, og den søvn, vi får, er ofte af dårlig kvalitet. Mange oplever især problemer, når foråret begynder at titte frem. Selvom det er forfriskende at vågne op til lyse morgener, kan sollyset nemlig også skade søvnen. Derfor giver vi dig her nogle tips til, hvordan du får mest muligt ud af din søvn her i det lyse forår.

Investér i ordentlige gardiner

Ud over din seng er gardiner det vigtigste indhold i dit soveværelse. Lys fra vinduet forringer din søvnkvalitet væsentligt og kan få dig til at vågne i utide. Derfor kan gode gardiner eller persienner gøre underværker. Det er op til din personlige smag, om du vil have deciderede mørklægningsgardiner eller bare gardiner, der filtrerer det skarpe lys fra. Gardiner eller persienner, som lukker lidt lys ind (for eksempel disse), kan gøre det nemmere at vågne om morgenen.

Læg telefonen væk

Det er efterhånden også almindeligt kendt, at det skader din søvn at sidde foran en skærm lige inden sengetid. Det er især farligt at bruge mobiltelefonen, fordi du nemt kan komme til at sidde med telefonen tæt på ansigtet i lang tid.

Det blålige lys, som skærmen udsender, bremser kroppens produktion af søvnstoffet melatonin. Din krop opdager altså simpelthen ikke, at det er ved at være sovetid, og derfor bliver din hjerne ikke træt.

Forbered kroppen på at sove

For at hjælpe kroppen til at falde i søvn, er det en god idé at have en fast aftenrutine. På den måde lærer kroppen at geare ned og gøre sig klar til at sove. Denne rutine bør selvfølgelig være helt fri for skærme for at få den optimale effekt.

En rutine kunne være, at du børster tænder og gør klar til at sove 30-60 minutter før sengetid. Derefter laver du en kop te eller anden drik uden stimulanser som koffein og sukker, og sætter eller lægger dig til rette under dynen eller på sofaen. Du kan nu bruge tiden på at læse, lave mandalaer, tale med din partner, eller hvad du ellers har lyst til. Vælg en aktivitet, der får dig til at slappe af, og som du nyder. På den måde er det nemmere at holde fast i rutinen.



Forkæl din krop i vinterkulden

Forkæl din krop i vinterkulden

Når det bliver koldt udenfor, kan det være rigtig hårdt for din hud. Huden kan let komme til at føles irriteret og klø, samtidig med at den bliver rigtig tør. Derfor er det vigtigt at passe godt på din hud i vinterkulden. Her får du en række råd til, hvordan du passer godt på din hud i vinterens bidende kulde.

Hold huden ren

Vinterens blæst kan bære meget forskelligt med sig, som kan sætte sig på din hud, særligt i ansigtet. Derfor kan du med fordel rense dit ansigt hver aften, for at sikre, at huden forbliver ren og lækker.

Fugtgivende cremer

Huden bliver rigtig tør i vinterhalvåret, og derfor er det vigtigt at tilføre den en masse fugt. Dette kan du gøre ved at bruge en fugtgivende og plejende dagcreme, som kan hjælpe med at slukke hudens tørst. Om aftenen kan du med fordel smøre huden i ansigtet ind i en ekstra fed og fugtgivende creme, som kan få lov til at trænge ordentligt ind i din hud i løbet af natten, så du kan vågne op uden tør hud.

Husk kroppen

Det er ikke kun huden i ansigtet der bliver tør om vinteren. Resten af kroppen bliver også tør, selvom den for det meste er dækket af varmt tøj. Smør dig ind i et lag fugtgivende creme efter badet eller smør dig godt ind inden sengetid, så du er sikret en fugtet og lækker hud.

Husk de udsatte områder

Nogle områder på kroppen er mere udsatte end andre i den kolde vinter. Dette gælder særligt dine hænder og læber. Når du er ude i vinterkulden, er det vigtigt at huske handsker, som kan passe på dine hænder og beskytte dem mod kulden. Håndcreme kan redde dine tørre hænder, så husk at smøre hænderne ind flere gange dagligt. Læberne er ligeledes vigtige at pleje i kulden. Det er vigtigt at påføre læbepomade, gerne en særligt fugtgivende, og gerne flere gange dagligt.

Spis de gode fedtstoffer

Du kan også passe på din hud i vinterkulden ved at indtage nogle af de gode fedtstoffer igennem kosten. Omega 3 er godt for din tørre vinterhud, så husk at spise fisk eller fiskeolietabletter, som kan være med til at pleje din hud.



Skønhedstips til at komme gennem vinterkulden

Weekendophold

Vinteren er for alvor over os, og det betyder naturligvis, at kulden har indtaget Danmark. Samtidig betyder det, at dagene er korte, fordi solen står sent op og går tidligt ned. De fleste af os kan mærke det på energien og humøret, når vinteren er over os, men det er også rigtig hårdt for vores fysiske udseende. Her kommer et par tips til, hvordan du kan komme godt gennem vinteren.

Tilfør huden rigeligt med fugt

Når vinterkulden for alvor slår igennem, er det rigtig hårdt for huden. Særligt ansigtet er udsat, fordi der er tale om en direkte kuldepåvirkning, når vi færdes udenfor. Samtidig betyder kulden, at huden ikke får den fugt og vitaminer, som sker helt automatisk om sommeren. Derfor skal du sørge for at tilføre den rigeligt af fugt. Det gør du blandt andet ved at lægge en lækker ansigtsmaske, som indeholder gode olier. Derudover kan du med fordel også inkorporere gode morgen og aftenrutiner, hvor du sørger for at rense huden og derefter tilføre den en nærende og fugtgivende creme.

Slap af og tag på et weekendophold

Skønhed kommer som bekendt også indefra. Derfor er det vigtigt, at du husker at forkæle dig selv i løbet af vinterens kulde og mørke. Det kan du naturligvis gøre på mange måder. En sikker vinder er et weekendophold, hvor du har rig mulighed for at slappe af og blive forkælet. Du kan læse mere ved at klikke her.

Sund mad og gode vitaminer

Skønhed er noget, man udstråler, og fordi det netop er noget, der kommer indefra, skal du sørge for at spise sund og varieret mad, så du får de vitaminer, som kroppen har brug for. I løbet af vinteren er det ekstra vigtigt. Du kan gøre det nemt for dig selv ved at investere i en slowjuicer, som vil gøre det til en leg at være sund og få de nødvendige vitaminer.



Tips til at holde dig skøn hele vinteren

pleje

Julen står for døren, og det betyder samtidig, at vi befinder os i vinterperioden, hvor temperaturen er lav og kulden for alvor begynder at bryde igennem. Det betyder samtidig, at vores hud er særligt udsat og har brug for ekstra pleje. Her er et par tips til, hvordan du nemt kan gøre dette.

Gode rutiner i hverdagen

For at gøre det nemt for dig selv og gøre pleje til en naturlig del af hverdagen, skal du prøve at inkorporere rutiner både morgen og aften. Det er vigtigt, at du giver dig tid til det, og det betyder måske, at du skal stå op 10 minutter før, end du plejer om morgenen.

Tilfør huden fugt

I takt med at temperaturen falder og vinden tager til, tørrer huden i ansigtet ud, fordi den konstant bliver udsat for direkte påvirkning af kulden. Huden er rig på fugt om sommeren, men det er ikke tilfældet om vinteren. Du skal derfor investere i en god ansigtscreme, som indeholder meget fugt. Det er en fordel, hvis du både køber en dag- og natcreme, idet de som regel indeholder forskellige ting, ligesom fugtniveauet også er forskelligt. Derudover er det også vigtigt at overveje, hvilken shampoo du bruger, fordi den sagtens kan medføre, at huden i ansigtet og hovedbunden tørrer ud.

Sørg for at pleje fødderne

Vinterperioden er som bekendt kold, og det betyder, at vi pakker os ind i rigeligt tøj. Det betyder samtidig, at vi lukker fødderne inde i varme sko og støvler, så de ikke kan ånde. Det medfører ofte, at fødderne danner skorper og død hud, der sidder i flager, hvilket sjældent er et kønt syn. Du skal derfor sørge for at pleje dine fødder, og det kan du blandt andet gøre ved at høvle det døde hud af, file neglene og lakere dem. Klik her for at se mere.

 



3 tips: Sådan passer du godt på din hud

kvinde

Mange kan have svært ved at passe godt på deres hud, da de ikke plejer den godt nok. Det kan være svært at passe på ens hud, hvis man har en travl og stressende hverdag, da det også kan slå igennem på ens hud. Der er dog nogle gode råd, man kan følge, hvis man gerne vil passe ekstra godt på sin hud. Du får her 3 tips med på vejen.

 Husk at bruge hudprodukter

Hvis man gerne vil passe godt på sin hud, kan det være en god ide at bruge hudprodukter, som man kan smøre på huden. Det er specielt vigtigt i vinterperioderne, hvor den kolde luft kan være hård ved ens hud. Det betyder dog ikke, at man skal købe de dyreste hudprodukter. Tværtimod. Mange gange handler det om at smøre lidt creme på huden, så den forbliver fugtig, og man undgår dermed at den tørre ind.

 Køb en god barbermaskine

Mange tror, at det kun er kvinder, som skal passe på deres hud. Dette er dog helt forkert, mændene skal også passe på deres hud. Her kan det være en god ide at købe en ordentlig barbermaskine, da det kan være med til at passe godt på huden. Hvis man bruger en dårlig barbermaskine, kan det for alvor slå ud på hunden, og det er et problem, mange mænd oplever. Du kan finde en god barbermaskine her.

 Gå ikke i bad for tit

En fejl, som mange begår, er at gå for tit i bad. Mange tror at et bad, er godt for huden. Dette er dog helt forkert, hvis man går for tit i bad, kan det tørre huden ud. Du skal derfor ikke gå i bad hver dag, da det ikke er sundt for huden. En god ide kan være at gå i bad hver anden dag, da det er langt sundere for huden.



3 tips: Sådan får du succes med dit rygestop

3 tips - Saadan faar du succes med dit rygestop

Har du svært ved at stoppe med at ryge? Så får du her 3 effektive tips til, hvordan du får succes med dit rygestop.

Cigaretter er kræftfremkaldende. Det er dog ikke den eneste negative konsekvens ved rygning. Det fører ligeledes til et dårligt hjerte og andre helbredsmæssige risici. Samtidig er det dyrt at ryge, og det er dumt at bruge sine surt tjente penge på noget, der egentlig forværrer ens levestandard. Der er dog heldigvis lys for enden af tunnelen, for når du stopper med at ryge, giver det en nærmest øjeblikkelig effekt. Bare du ikke ryger i 24 timer, bliver din risiko for hjertetilfælde mindsket.

Det er dog svært at stoppe med at ryge, og derfor får du 3 tips til, hvordan du lægger cigaretterne på hylden, herunder.

 

#1: Udskift din negative vane med en positiv

At ryge er en vane – og en vane kan ikke bare fjernes. De ligger dybt integreret i os, og derfor er det ikke muligt bare at stoppe. Den skal skiftes ud med noget andet. Hvad er det, der gør, du ryger? Når du får lyst til at ryge, så find en anden vane, du kan bytte ud med cigaretterne.

 

#2: Brug hjælpemidler, indtil du er af med nikotintrangen

I det første stykke tid efter du er stoppet med at ryge, er det sværere, end når der er gået noget tid. Det skyldes, at du har en fysisk afhængighed af nikotinen. Her er det ofte nødvendigt at bruge hjælpemidler, og det skal du ikke være bange for at gøre. Det handler om, at du skal vænne dig af med cigaretterne, hvorefter du langsomt kan trappe ned på nikotinen.

Brug eksempelvis en e-cigaret (de kan købes her). Først væger du en e-væske med nikotin, hvorefter du langsomt trapper ned. Du kan også bruge nikotintyggegummi i starten, som du langsomt skifter ud med tyggegummi.

 

#3: Dyrk motion

Selvom det kan virke som lidt af en stor mundfuld at kvitte cigaretterne og begynde at dyrke motion, så er det ikke desto mindre en god idé – og det bedste af det hele er, at det faktisk ikke er så svært, som man skulle tro. Én af grundene til, du ryger, er, at du får en belønning; nikotinen. Tænk på, da du begyndte at ryge. Den første cigaret var ikke en specielt god oplevelse. Det er først, når hjernen vænner sig til belønningen (din nikotin-craving), du synes cigaretterne ’smager’ godt.

Det samme gør sig gældende, når det kommer til motion. De første par løbeture er hårde at komme igennem, og det kan være svært at finde motivationen til at komme i gang. Når først hjernen har lært, at du får en belønning (det frigiver endorfiner at løbe), efter du er færdig med at løbe, bliver det lettere – og så er det, du har udskiftet en negativ vane med en positiv.



Skønhedstips og gadgets til telefonen

spejl i smartphone

Du står i byen og føler at der noget som sidder forkert eller at du har noget mellem? Du spørger din veninde til råds. Din veninde eller BFF vil altid være behjælpelig, og en du altid kan stole på. Desværre kan du stå i  en situation, hvor du er alene og ikke kan få hjælp. Derfor kan din mobil hjælper dig i disse situationer. Vi har samlet række skønhedstips og tricks til hvordan telefonen kan hjælpe dig, og en en masse lækre gadgets til kvindens smartphone.

Vi kender alle til de mere traditionelle gadgets som bluetooth højtaler og forskellige høretelefoner, med og uden ledninger. Men i denne artikel vil vi kigge på de lidt mere alternative gadgets, som du måske ikke lige umiddelbart har hørt om. Det første er en halskæden fra Altruis, som er en interaktiv halskæde der kobles til iPhonen via bluetooth. Halssmykket vibrerer ved vigtige notifikationer eller opkald. Den kan købes med Vinaya.dk til 2.930 kr.

En anden stilfuld gadgets til kvinder er et sølvarmbånd fra Wisewear, som umiddelbart ligner et helt alminde sølv smykke, men hvis det kobles sammen med din iPhone vil du kunne tracke hjerterytme, holde øje med kalorieforbruget og fungere som skridttæller. Derudover kan det også give notifikationer om vigtige meddelelser eller opkald. Wisewear koster ca. 2050 kr. og kan købes på wisewear.dk

Fælles for alle disse gadgets er at du behøver en smart for at udnytte alle funktionerne. Helst den sidste nye. Du kan finde priser og tilbud på mobiler, og bestille direkte online. Ofte er der mange penge at spare ved at sammenligne priser online og der findes utallige tjenester til det.

#bonus tip: brug smartphonens skærm som makeup spejl, når den er slukket, på den måde har du altid mulighed for at se om du har noget i tænderne. Skærmen følger med alle smartphones og derfor ikke en ekstra gadgets du skal betale for ;)

 

 



Dit rygestop gør dig mere tiltrækkende

cigaret

En frisk ånde, hvidere tænder og en hud, der stråler af glød er blandt de goder, du går i møde, når du dropper dine cigaretter.

Der er utallige gode grunde til, at du bør lægge dem på hylden. Det vigtigste er selvfølgelig, at du kan se frem til et markant bedre helbred, hvor risikoen for blodpropper, hjertekarsygdomme og kræft er langt mindre. Du går dog også en fremtid i møde, hvor du bliver kønnere og mere tiltrækkende.

Din hud afslører din livsstil

Det er let at spotte rygeren, hvis man stiller en ikke-ryger og en ryger op ved siden af hinanden. Især på huden er det let at se en forskel. Huden på personen, der har røget i lang tid, vil ofte se mere grå, trist og tør ud end hos en person, der ikke har røget.

Du kommer til at se yngre ud, hvis du ikke ryger

Man kunne fristes til at tro, at “rygerhuden” er en permanent skade, der er forårsaget af den forurening, du udsætter din krop for, når du ryger. Det er dog ikke tilfældet. Det er i stedet et resultat af, at din blodtilførsel ikke fungerer optimalt, samt at indholdt af ilt i dit blod nedsættes.

Derfor får huden en nedsat evne til at reparere sig selv og opretholde en god fugtbalance. Herudover bliver kollagene og elastine-fibre hurtigere ødelagt. Det gør, at din hud bliver mere slap.

Det betyder imidlertid ikke, at alt bare bliver godt, hvis du stopper med at ryge. Huden bliver selvfølgelig påvirket positivt, og du vil helt sikkert kunne se forbedringer på din hud, men hvis du har røget i mange år, og rygningen har gjort stor skade på din hud, vil det ikke kunne forbedres markant. Hvis du stopper med almindelige cigaretter og begynder med e-cigaretter, kendes goderne ikke på samme måde. Du kan købe e-cigaretter her.



Skønhedstips til din sjæl

intimkoncert

Har du svært ved at finde ro i sjælen i en stressende og travl hverdag, så findes der mange muligheder hvor du kan få renset ud i alle dine bekymringer, som ligger i sjælen. Vi kommer her med tips til, hvordan du kan få ro i sjælen og få glæden og skønheden tilbage.

 Få en på opleveren i rolige omgivelser

Hvis du gerne vil have en oplevelse, som også er godt for sjælen, så skal du prøve en intimkoncert. Intimkoncerter foregår i afdæmpede omgivelser hvor der er mulighed for at nyde musikken, og bare leve sig helt ind i musikken på den bedst mulige måde. At tage til en intimkoncert er en god mulighed for, at få renset sjælen og kan give en glæden tilbage. Ikke nok med at det er godt for sjælen, så er det også en unik oplevelse, som man ikke kan prøve ret mange steder.

 Tag ud og nyd naturen

Hvis du gerne vil pleje din sjæl på en nem og hurtig måde, kan du prøve at tage en tur ud i naturen. En tur ud i naturen er en god behandling for din sjæl, da du har mulighed for at koble helt af og lade tanker blive hjemme. Hvis du bor inde i byen, kan en tur ud i naturen være en rigtig god måde at pleje din sjæl på, da du ikke er vant til den friske luft. Du kan eventuelt tage en ven eller veninde med, så I kan få snakket ordentligt igennem. Det kan også give ro i sjælen, hvis man snakker med en ven om ens problemer.

 Find en god bog

En anden god måde at finde ro i sjælen på er igennem en bog, som altid er god for den indre ro i sjælen. Her er det vigtigt, at du finder en bog, som kan fange din interesse. Det behøver ikke være en specifik genre, den skal bare passe til dig og dine interesser.