Vælg den bedst mulige barnevogn med en barnevogn test

barnevogn test

Der er meget at tage stilling til, når man bliver forælder for første gang. Det er utvivlsomt begyndelsen på en helt ny livsstil, hvor alt fra ens dagligdag til indretningen i hjemmet vil bære præg af den nye tilføjelse til familien. Der er dog også mange mindre abstrakte ting, man pludselig skal finde ud af og tage stilling til. Hvor meget babyudstyr er for eksempel nødvendigt?

Et er i hvert fald sikkert, og det er, at en barnevogn bliver nødvendig. Særligt i starten vil den lille ny nemlig bruge en betragtelig del af sin dagligdag på at sove. Så er det rart at kunne give dem en smule frisk luft eller en gåtur.

Er det pengene værd?

Der er altså ingen tvivl om, at en barnevogn er nødvendig. Hvilken det skal være er dog straks et større spørgsmål. Forsøger du at købe en, vil du nemlig opleve, at der findes massevis af forskellige barnevogne til vidt forskellige priser. Derfor kan det være svært at vælge. Mange er dog så heldige at arve en barnevogn fra nære venner eller familie. Er I ikke så heldige, bør I starte med at fravælge på baggrund af sikkerhed. Det må trods alt være det vigtigste, når man skal lægge sit dyrebareste i den. Klik her for at se en barnevogn test med et par forslag til gode, sikre barnevogne.

Heldigvis har EU gjort det nemt med deres række af sikkerhedskrav til barnevogne. Derudover handler prisforskellene mest af alt om udseende, størrelse og kvalitet. Hvis I alligevel ikke regner med at bruge vognen i mere end et år, er det dog ikke sikkert, at det er pengene værd.

En anden grund til at betale lidt ekstra for en barnevogn er, hvis det er en såkaldt kombivogn, der også kan tjene som klapvogn. I vil hurtigt opleve, at meget er muligt, når det kommer til barnevogne. Så handler det bare om, hvorvidt det passer ind i jeres livsstil med den lille ny.

Vejen til et gladere jeg

Den ydre skønhed har en stor plads på de sociale medieplatforme. Både mænd og kvinder kan tage tonsvis af billeder fra en bytur og få en masse likes og kommentarer om hvor vidunderlige de ser ud, men som man også har sagt det i mange år; man skal kæmpe for skønheden.

Samtidig er der en særlig forbindelse mellem hvor meget et glad selfie vil smitte af på beskuerne, jo mere man finder de tilstedeværende smil som skønne og tiltrækkende, desto større er tendensen til at man vil få nogle gode svar retur.

Gennemskuelige dækninger

En af de større problemer når man skal have taget et selfie, er hvis ens lave selvværd kommer i vejen; hvad det ofte kan gøre. Kender du en som har en underlig tendens til at undlade et tandsmil, så ser det hele så underligt unaturligt ud.

Fordi noget virker off, så begynder man som beskuer at fokusere mere på dette og oplevelsen vil være anderledes end ønsket. Er du derfor en type som er bevidst om visse problemer du har med dit ydre, så vil du forsøge at dække problemerne, og gør du dette forkert, så får du en af de her tydelige signaler der kan bringe en off fornemmelse.

Hvis du for eksempel har et problem med meget tydelige hår på benene, og du ikke altid har haft energien til at gøre noget ved det, jamen så kan man let forestille sig at du til en fest vælger at tage bukser på, eller at du for at dække dine ben iføre dig nogle leggings under en frisk kjole. Kjolen vil udstråle den glæde og frihed som du sikkert har følt, men et trænet øje vil undre sig; hvorfor leggings?                      

Nemme løsninger

Det sjove er at mange af disse problemer kan faktisk løses ganske enkelt, men med et resultat der går udover nogles fatteevne.

Tager vi hurtigt tandsmilet så er spørgsmålet om der overhovedet er et problem eller om det er noget som nymoderne tandteknik kan rette op på. Måske skal man gå med bøjle i lidt tid, måske er det bare en hurtig afblegning, men at få dette ordnet vil være over en kort periode sammenlignet med hvor længe du vil kunne glæde dig over det for eftertiden.

Det samme vil gælde en uønsket hårvækst. Du kan i dag få foretaget laserbehandlinger som fjerner behåringen permanent; hvilket betyder at hvis du af en eller anden grund ikke gider eller orker at anskaffe dig voks eller skraber, så er der en tredje mulighed, og heldigvis for dig så kan du let finde en pris på permanent hårfjerning der ikke ruinerer dig uden at du skal gå på kompromis med sikkerhed.

Løsningerne på dine problemer er nemme og jo mere du udskyder det, jo længere vil der gå før du kan tage billeder med dine venner til fester, hvor du er den strålende stjerne du altid har forsøgt at være, og det er uden at skulle skjule dig for kameraet. Du er nemlig bare dig selv.

Derfor skal du dyrke yoga

Alle ved, at det er sundt at dyrke motion, at bevæge sig og få pulsen op. Det er dog langt fra alle der er klar over, hvor godt yoga egentlig er. Der er nemlig fejlagtigt mange der forbinder det med noget, hvor man ligger på et gulv og strækker ud. Selvom dette er en del af det, så er yoga meget mere end det, og der er rigtig mange gode grunde til at komme i gang.

En af de helt åbenlyse fordele er, at når man først har styr på det, er det noget, der nemt kan dyrkes hjemme. Det kræver ikke meget mere end noget behageligt tøj og en yogamåtte (kan købes her) og et par kvadratmeter, så kan man være i gang. Det er dog en god ide at modtage noget undervisning inden, så man har styr på øvelserne.

Her får du tre rigtig gode grunde til at begynde at dyrke yoga, hvis du da ikke allerede er i gang.

Du bliver mere smidig og får stærkere muskler

Yoga er ikke det samme som styrketræning, men det betyder ikke at du ikke bliver stærkere. Når du bruger og strækker musklerne opbygges de og bliver stærkere. Samtidig bliver du også mere smidig, og du vil opleve at du får en bedre og mere rank holdning, hvilket naturligvis er godt for din generelle sundhed.

Du får styr på din vejrtrækning

Din vejrtrækning og dit åndedræt er vigtigere end du tror. Den korrekte vejrtrækning giver dig mere energi, så jo bedre du lærer at trække vejret på den rigtige måde, jo bedre vil du kunne performe, også i andre henseender.

Du træner alle muskler

Modsat almindelig styrketræning, så er yoga langt mere komplet. Når du dyrker yoga træner du mere eller mindre alle muskler, og derfor er det meget effektivt. Du styrker altså ikke kun ben, arme, bryst eller lignende. I stedet træner du hele kroppen, hvilket giver en øget samlet styrke.

 

Pas på solens stråler

I industriferien der fylder det meste af juli måned, var vi mange der gik og sukkede længe efter solen. Det blev en frygtelig våd affære, og samtidig var de færreste der var ude og rejse på grund af covid, der har fyldt så meget i hele verden. Der er altså mange, der har gået i deres ferie uden at få sol, som de plejer. Nu har solen så i den grad meldt sin ankomst, hvilket har fået mange til at fare til stranden og ud i haven. En del har uden tvivl også kommet til at tage lidt for godt til sig af solens stråler, og det kan være ganske farligt, 

Mange af os vil gerne have en smuk kulør, hvilket i mange øjne betyder, at man er solbrun om sommeren. Hvordan man bliver det, er dog bestemt ikke lige meget, hvis man ser på det fra et sundhedsmæssigt perspektiv. For mens solen stråler i de rette mængder er sunde for os og giver D vitaminer og er med til at give os energi, så kan for meget at det gode gå hen og blive farligt. 

Hvis man farer ud og tilbringer hele dagen direkte i solen, så tager huden hurtigt skade. Det er ikke fordi det kræver en doktorgrad at se det. For huden bliver rød, og i slemme tilfælde begynder huden endda at boble lidt og falde af. Der er alt for mange, der ikke tager videre notits af det. Det bliver jo normalt igen efter et stykke tid. Problemet er bare, at der har huden allerede taget skade og denne skade bliver ikke bare glemt af huden, og varer ved.

Får man derimod sol i moderate mængder, holder sig fra de værste direkte stråler og investerer i en parasol til haven, hvor man kan søge skygge, så er solen sund. Man behøver heller ikke være bange for at man ikke bliver solbrun bare fordi man opfører sig fornuftigt. For det gør man. 

Få et smukkere hjem med designermøbler

Har du et hjem, vis look der ikke er blevet gjort noget ved, de sidste 7-10 år, så er det måske nok tid til at du skal se dig om efter et nyt look her. Det er vigtigt at man fornyer og giver hjemmet et løft i stilen, efter flere års brug – da man på den måde også fornyer sig selv både fysisk, men også psykisk. Er du i dag ikke allerede bruger af designemøbler, så er det måske i år dette bliver jeres næste stil.

 

Kvaliteten kan der ikke sættes en finger på

Når man siger designermøbler, så siger man ikke bare møbler med et skævt og anderledes udseende – man siger også møbler, hvor kvaliteten er i fuldstændigt højsæde. Designermøbler er møbler som man kan have i mange år, og vedligeholder man dem er det klart, at de kan holde i endnu længere tid. Har du ikke i sinde at skifte møbler ud efter 5 år, så er designermøbler det helt rigtige valg at tage.

 

Designermøbler støtter klimaet

Det er faktisk de færreste som tænker over, at designermøbler er møbler som i den gang går ind og støtter klimaet. Du tænker sikkert, hvordan? Og det skal vi fortælle dig. Designermøbler er faktisk med i kampen om at få nedbragt salget af overproduktioner, som især sker med lavpris møbler. For at vende tilbage til brugstiden, så er designermøbler i så god en kvalitet, og kan i flere år, end billige møbler kan. Desuden kan du enten selv købe, eller være den som sælger dine designermøbler brugte – og på den måde undgår vi igen at der bliver købt overproduktionsvarer, inden for møbler.

 

Bliv inspireret hos diverse showrooms

Er du hug på at købe designermøbler til dit hjem næste gang, så kan du med fordel besøge én eller flere af Danmarks showrooms indenfor dette. Her kan du finde inspiration til din næste stil, uanset om du er ny eller erfaren – indenfor designermøbler. Besøg evt. showroomet i København Ø, som er ejet af virksomheden Designovation.

Bliv klar til sommeren med disse tips

Hvis kroppen skal nå at blive klar til at du kan gå overlegent og få misundelige blikke i sommermånederne, så kræver det selvfølgelig at du starter i god tid. Derfor er nu måske den helt rette tid hvis du ønsker at ændre din krop. Vi vil her komme med en række tips til hvordan du kan komme i den helt rette form

Kend dit stofskifte

At indtage færre kalorier end man forbrænder er det mest afgørende når det kommer til at smide overflødige kilo fra kroppen. Derfor vil de tvære helt oplagt at finde ud af hvor højt dit naturlige stofskifte er. Med det kan du gange op alt efter dit aktivitetsniveau og finde ud af hvor mange kalorier du maksimalt må indtage pr dag.

Dyrk mere motion

At kende sit stofskifte og ikke at spise for mange kalorier kan godt være svært. Derfor er det heldigt at du også kan forbrænde en række kalorier. Derfor er det en god idé at dyrke daglig motion for at forbrænde så mange kalorier som muligt. Hvis du har en dag hvor du måske er kommet til at spise et stykke kage på arbejde eller noget usundt fra kantinen, så kan du bruge motionen til at kompensere ved at bruge lidt længere tid på motionen

Styrketræning

Hvis kroppen skal være helt markeret så er det vigtigt at du også udvider din muskelmasse så meget som muligt. Sammen med et vægttab vil det resultere i at dine muskler viser sig flot frem og din sommerkrop er ved at være klar. Det tager selvfølgelig lidt tid at opbygge muskelmasse. Dog kan du med et stort proteinindtag hjælpe det på vej, ved at sikre at din krop har nok byggesten at arbejde med når det kommer til at opbygge muskler. Det kan du f.eks. gøre ved at bruge proteinpulver hver dag for at sikre at du får nok protein til dine muskler. Du kan købe proteinpulver her. 

Få et smukt hjem med privat rengøring

Et sted som de fleste godt kunne tænke sig at bruge mindre tid på, med stadig ikke gå ned på, er den altid nødvendige rengøring i hjemmet. Hvis man er en arbejdshest, og samtidig også gerne vil være sammen med familien, kan det godt være svært at nå det hele. Det er derfor en kæmpe hjælp, hvis man kan slippe uden om rengøringen, og lade et rengøringsfirma gøre arbejdet. Heldig er dette en mulighed, som allerede rigtig mange familier gør brug af så de kan få tid til det som er vigtigst for dem.

Der er en lang række fordele som man kan drage til sig, ud over at man slipper for at gøre arbejdet. Her under vil du blive oplyst om de vigtigste indenfor rengøring.

Rengøringen bliver grundigere

Når man selv gør rent, så ender det tit og ofte med at man glemmer et eller flere steder, som så ender med at man føler at man bliver ved med at starte forfra, fordi man hele tiden for øje på noget nyt. Med privatrengøring i hjemmet er du sikker på at rengøringen når helt ud til hjørnerne. Rengøringsfolkene er erfarende til det de laver, og kommer dermed til bunds med alt det snavs som befinder sig i dit hjem.

Rengørings produkterne er i bedste kvalitet

Rengøringsvirksomhederne anvender naturligvis de bedste rengøringsmidler på markedet, og passer naturligvis godt på dit inventar, uden at spare på effekten af rengøringen. Mange af produkter er bl.a. plejende, f.eks. til trægulve eller flise rengøring.

Du kan trække det fra i SKAT

Rengøringshjælp er en håndværkere ydelse, og går derfor ind under håndværker fradraget, som altså giver dig et større fradrag. Så samlet set, er det faktisk ikke meget du betaler får din rengøring af hjemmet, og så gør du ikke noget selv. Det er da vær at foretrække.

Er privatrengøring noget som du gerne vil modtage, så tage kontakt til din nærmest rengøringsservice, og få dig et tilbud på ydelsen.

Bevar din sunde og smukke kropsholdning med en god kontorstol

Kontorstol

Hvis  du sidder i kontorstol i lang tid kan det give lændesmerter eller også rygproblemer.  Årsagen, er at når du sidde i kontorstol eller bare i almindelighed har statisk kropsholdning, så sker det at spændingen i ryggen, skuldre, ben og så arme øges og det kan give et stort tryk på rygmuskler og rygsøjlen.

Mane som sidder i en kontorstol i lang tid, oplever at de begynder at hælde til den ene side eller synke sammen i stolen, og den holdning kan overstrække rygsøjlen, men også de strukturer som ligger omkring rygsøjlen. Over tid kan denne forkert siddestilling give rygskader og gøre eksisterende smerter værre.

Hvad er en god kontorstol?

I udgangspunktet skal di selvfølgelig have en optimal kontorstol. En optimal kontorstol er en slags værktøj, og når det bruges korrekt, kan det hjælpe dig med at opretholde en god kropsholdning, når du sidder. Det er dog ikke nok at have en god ergonomisk stol. Man skal kunne tilpasse kontorstolen til kroppen for at sidde ordentligt og reducere belastninger.

Det første man skal gøre for at indstille en kontorstol korrekt, er at indstille skriverbordet korrekt. Den korrekte højde afhænger af den slagt arbejde, du skal udføres, og så af højden på ​​den person, som skal bruger kontorstolen. Når skrivebordets højde er på plads, kan brugeren indstille kontorstolen i forhold til vedkommenes fysiske proportioner.

De vigtigste retningslinjer er:

Albue
Hvil dine hænder på skrivebordet. Hvis dine albuer ikke er i en 90 graders vinkel, så skal du justere højden enten op eller ned.

Lår
Kontrollér, at du nemt kan får en hånd ind under låret i forreste del af kontorstolen.

Øjenhøjde
Din øjenhøjde skal være så du kigge mod midten af ​​din computerskærm. Hvis computerskærmen er højere eller lavere end dit blik, skal du justere dette  det for at reducere belastningen på den øverste del af rygsøjle.

Armlæn
Juster armlænene på kontorsstolen, så dine arme kun løftes ganske lidt og skuldrene ikke skubbes for meget op.

Derfor bliver du skøn af sex

Sex er ikke bare sundt, sjovt og skøn, det kan rent faktisk også få dig til at se lidt ekstra skøn. Måske ikke nødvendigvis i selve akten, men efterfølgende. 

Her kan du læse nogen af grundene til at sex er godt for dig. Det kan godt være, at det ikke er alle af tingene der har den store effekt, men det betyder jo ikke, at det skader at prøve.

De fleste ved naturligvis godt at motion er vigtigt for vores krop, og når man dyrker sex får man også og motion. Man forbrænder rigtig mange kalorier i timen ved at dyrke sex. Man kommer dog nok ikke uden om, at det er de færreste samlejer, der varer i timevis – men så skal der bare lidt flere til.

At dyrke ses styrker immunforsvaret, da ens niveau af antistoffer stiger, hvis man har sex et par gange om ugen. Et sundt immunforsvar holder forkølelser og lignende væk, og der er ikke noget der kan få vores hud mere træt ud end forkølelse og andre sygdomme. Sex er desuden også godt for hjertet.

Det bedste antistressmiddel

Både ens humør og fysik kan blive voldsomt præget af stress. Det kan få huden til at se grå ud, og man kan blive helt bleg, hvis man går og er stresses. Der er mange undersøgelser, der viser, at sex har en antistressende effekt – sex mindsker nemlig niveauet af stress-hormonet kortisol i din krop.

Stress er en af de store syndere, når det kommer til sygefravær af længere tid, så det er faktisk også i samfundets tjeneste at du skal have sex. Desuden er sex også rigtig godt for søvnen, da man kommer til at slappe af i kroppen efterfølgende.

Hvad med lysten?

Det er naturligvis meget godt, at alt det sex er dejligt. Man kommer dog heller ikke uden om, at der kan være problemer forbundet med det. Det kan eksempelvis være, at man ikke er i et forhold og derfor ikke har naturligvis adgang til det. Det kan også lige så vel være, at man er i forhold og måske har været det i mange år, og lysten derfor måske ikke er helt så stor, som den var en gang. Hvis det kniber lidt med dette, så prøv at tilsætte lidt krydderi i form af sexlegetøj (se stort udvalg her) rollespil eller noget helt tredje.

 

Sådan holder du fokus, når du er på slankekur

tavle

Smid dine overflødige kilo, med dette simple trick

Vil du også gerne smide de par kilo som sider på sidebenene? Men mangler du struktur over din kost og motion.

Få fat i en tavle eller et whiteboard, og få hængt det op et sted i dit hjem hvor du enten befinder dig ofte, eller måske et sted hvor du primært tager skridtet til at gøre usunde ting. På tavlen kan du skrive ned hvilke regler og guidelines der skal til for at du kan minde dig selv om at du skal sige fra til de søde sager, og at du skal motionere i mere end en time om dagen.

Du kan også vælge at holde struktur over dine slankemål. Har du fx et mål om at tabe dig 0,5 kg. om ugen, indtil du rammer din ideal vægt. Så kan du lave dig et skema, hvor du skriver dine tabte kg. og ud fra din nye vægt, endnu et nyt mål. Når dette skema hænger foran dig hele tiden, og ikke gemmer det nede i skuffen, vil det også give dig en meget bedre motivation, og du vil nemmere få smidt de overflødige kg.

En tavle er også god til at holde struktur over din madplan. Har du fx sat dig et mål om at spise fisk 2 gange om ugen og vegetarisk 3 gange om ugen, vil det være en stor hjælp for dig at du skaber et overblik på din tavle. Du kan på den lave en madplan for hele ugen, som du altid kan kigge på, og hurtigt vurdere hvad du skal handle ind. Og så skal du selvfølgelig også kun spekulere på hvad du skal have at spise én gang om ugen.

Her fik du en masse tips til hvordan du kan kontrollere din slankekur. Vælger du at anvende alle disse fantastisk råd, men ikke har plads til det hele, må selvfølgelig anskaffe dig en ekstra tavle, så du kan på plads til det.