Få et smukt hjem med privat rengøring

Et sted som de fleste godt kunne tænke sig at bruge mindre tid på, med stadig ikke gå ned på, er den altid nødvendige rengøring i hjemmet. Hvis man er en arbejdshest, og samtidig også gerne vil være sammen med familien, kan det godt være svært at nå det hele. Det er derfor en kæmpe hjælp, hvis man kan slippe uden om rengøringen, og lade et rengøringsfirma gøre arbejdet. Heldig er dette en mulighed, som allerede rigtig mange familier gør brug af så de kan få tid til det som er vigtigst for dem.

Der er en lang række fordele som man kan drage til sig, ud over at man slipper for at gøre arbejdet. Her under vil du blive oplyst om de vigtigste indenfor rengøring.

Rengøringen bliver grundigere

Når man selv gør rent, så ender det tit og ofte med at man glemmer et eller flere steder, som så ender med at man føler at man bliver ved med at starte forfra, fordi man hele tiden for øje på noget nyt. Med privatrengøring i hjemmet er du sikker på at rengøringen når helt ud til hjørnerne. Rengøringsfolkene er erfarende til det de laver, og kommer dermed til bunds med alt det snavs som befinder sig i dit hjem.

Rengørings produkterne er i bedste kvalitet

Rengøringsvirksomhederne anvender naturligvis de bedste rengøringsmidler på markedet, og passer naturligvis godt på dit inventar, uden at spare på effekten af rengøringen. Mange af produkter er bl.a. plejende, f.eks. til trægulve eller flise rengøring.

Du kan trække det fra i SKAT

Rengøringshjælp er en håndværkere ydelse, og går derfor ind under håndværker fradraget, som altså giver dig et større fradrag. Så samlet set, er det faktisk ikke meget du betaler får din rengøring af hjemmet, og så gør du ikke noget selv. Det er da vær at foretrække.

Er privatrengøring noget som du gerne vil modtage, så tage kontakt til din nærmest rengøringsservice, og få dig et tilbud på ydelsen.

By maj 31, 2019.    Uncategorized   



Bevar din sunde og smukke kropsholdning med en god kontorstol

Kontorstol

Hvis  du sidder i kontorstol i lang tid kan det give lændesmerter eller også rygproblemer.  Årsagen, er at når du sidde i kontorstol eller bare i almindelighed har statisk kropsholdning, så sker det at spændingen i ryggen, skuldre, ben og så arme øges og det kan give et stort tryk på rygmuskler og rygsøjlen.

Mane som sidder i en kontorstol i lang tid, oplever at de begynder at hælde til den ene side eller synke sammen i stolen, og den holdning kan overstrække rygsøjlen, men også de strukturer som ligger omkring rygsøjlen. Over tid kan denne forkert siddestilling give rygskader og gøre eksisterende smerter værre.

Hvad er en god kontorstol?

I udgangspunktet skal di selvfølgelig have en optimal kontorstol. En optimal kontorstol er en slags værktøj, og når det bruges korrekt, kan det hjælpe dig med at opretholde en god kropsholdning, når du sidder. Det er dog ikke nok at have en god ergonomisk stol. Man skal kunne tilpasse kontorstolen til kroppen for at sidde ordentligt og reducere belastninger.

Det første man skal gøre for at indstille en kontorstol korrekt, er at indstille skriverbordet korrekt. Den korrekte højde afhænger af den slagt arbejde, du skal udføres, og så af højden på ​​den person, som skal bruger kontorstolen. Når skrivebordets højde er på plads, kan brugeren indstille kontorstolen i forhold til vedkommenes fysiske proportioner.

De vigtigste retningslinjer er:

Albue
Hvil dine hænder på skrivebordet. Hvis dine albuer ikke er i en 90 graders vinkel, så skal du justere højden enten op eller ned.

Lår
Kontrollér, at du nemt kan får en hånd ind under låret i forreste del af kontorstolen.

Øjenhøjde
Din øjenhøjde skal være så du kigge mod midten af ​​din computerskærm. Hvis computerskærmen er højere eller lavere end dit blik, skal du justere dette  det for at reducere belastningen på den øverste del af rygsøjle.

Armlæn
Juster armlænene på kontorsstolen, så dine arme kun løftes ganske lidt og skuldrene ikke skubbes for meget op.

By november 26, 2018.    Helbred, Sundhed   



Derfor bliver du skøn af sex

pexels-photo-351127

Sex er ikke bare sundt, sjovt og skøn, det kan rent faktisk også få dig til at se lidt ekstra skøn. Måske ikke nødvendigvis i selve akten, men efterfølgende. 

Her kan du læse nogen af grundene til at sex er godt for dig. Det kan godt være, at det ikke er alle af tingene der har den store effekt, men det betyder jo ikke, at det skader at prøve.

De fleste ved naturligvis godt at motion er vigtigt for vores krop, og når man dyrker sex får man også og motion. Man forbrænder rigtig mange kalorier i timen ved at dyrke sex. Man kommer dog nok ikke uden om, at det er de færreste samlejer, der varer i timevis – men så skal der bare lidt flere til.

At dyrke ses styrker immunforsvaret, da ens niveau af antistoffer stiger, hvis man har sex et par gange om ugen. Et sundt immunforsvar holder forkølelser og lignende væk, og der er ikke noget der kan få vores hud mere træt ud end forkølelse og andre sygdomme. Sex er desuden også godt for hjertet.

Det bedste antistressmiddel

Både ens humør og fysik kan blive voldsomt præget af stress. Det kan få huden til at se grå ud, og man kan blive helt bleg, hvis man går og er stresses. Der er mange undersøgelser, der viser, at sex har en antistressende effekt – sex mindsker nemlig niveauet af stress-hormonet kortisol i din krop.

Stress er en af de store syndere, når det kommer til sygefravær af længere tid, så det er faktisk også i samfundets tjeneste at du skal have sex. Desuden er sex også rigtig godt for søvnen, da man kommer til at slappe af i kroppen efterfølgende.

Hvad med lysten?

Det er naturligvis meget godt, at alt det sex er dejligt. Man kommer dog heller ikke uden om, at der kan være problemer forbundet med det. Det kan eksempelvis være, at man ikke er i et forhold og derfor ikke har naturligvis adgang til det. Det kan også lige så vel være, at man er i forhold og måske har været det i mange år, og lysten derfor måske ikke er helt så stor, som den var en gang. Hvis det kniber lidt med dette, så prøv at tilsætte lidt krydderi i form af sexlegetøj (se stort udvalg her) rollespil eller noget helt tredje.

 

By oktober 24, 2018.    Sundhed   



Sådan holder du fokus, når du er på slankekur

tavle

Smid dine overflødige kilo, med dette simple trick

Vil du også gerne smide de par kilo som sider på sidebenene? Men mangler du struktur over din kost og motion.

Få fat i en tavle eller et whiteboard, og få hængt det op et sted i dit hjem hvor du enten befinder dig ofte, eller måske et sted hvor du primært tager skridtet til at gøre usunde ting. På tavlen kan du skrive ned hvilke regler og guidelines der skal til for at du kan minde dig selv om at du skal sige fra til de søde sager, og at du skal motionere i mere end en time om dagen.

Du kan også vælge at holde struktur over dine slankemål. Har du fx et mål om at tabe dig 0,5 kg. om ugen, indtil du rammer din ideal vægt. Så kan du lave dig et skema, hvor du skriver dine tabte kg. og ud fra din nye vægt, endnu et nyt mål. Når dette skema hænger foran dig hele tiden, og ikke gemmer det nede i skuffen, vil det også give dig en meget bedre motivation, og du vil nemmere få smidt de overflødige kg.

En tavle er også god til at holde struktur over din madplan. Har du fx sat dig et mål om at spise fisk 2 gange om ugen og vegetarisk 3 gange om ugen, vil det være en stor hjælp for dig at du skaber et overblik på din tavle. Du kan på den lave en madplan for hele ugen, som du altid kan kigge på, og hurtigt vurdere hvad du skal handle ind. Og så skal du selvfølgelig også kun spekulere på hvad du skal have at spise én gang om ugen.

Her fik du en masse tips til hvordan du kan kontrollere din slankekur. Vælger du at anvende alle disse fantastisk råd, men ikke har plads til det hele, må selvfølgelig anskaffe dig en ekstra tavle, så du kan på plads til det.

By september 24, 2018.    Slankekur, Sundhed   



Musthaves i skogarderoben

adult-beautiful-beauty-1202518

Ligesom tøjmoden ændrer skomoden sig hele tiden, og der opstår ofte nye trends. Derfor kan det være svært at vurdere, hvilke sko man egentlig bør have i garderoben. Her er fem musthaves, der til sammen udgør en god base for din skogarderobe.

Flade sandaler

Her om sommeren er et par flade hverdagssandaler et must. De kan bruges til både shorts, nederdele og kjoler og er desuden behagelige i det varme vejr, fordi dine fødder nemt kan ånde. Dermed er du garanteret god komfort uden at gå på kompromis med det feminine udtryk.

Ballerinaer

En flad ballerinasko er også en klassiker. Den er elegant og komfortabel og kan ligesom sandalen bruges til alle outfits. Sammensæt den med en kjole for at skabe et feminint look eller til mere sporty tøj for at give det modspil.

Sneakers

En tredje sko, du skal have i din garderobe er et par seje sneakers. Sneakers er komfortable og manges foretrukne fodtøj. De kan bruges året rundt og findes i adskillige varianter, hvorfor du nemt kan finde sneakers til både hverdag og fest.

Sorte pumps

Med de sorte pumps er vi igen tilbage ved det elegante og feminine. De svigter aldrig og er en nødvendighed i din garderobe, fordi de kan bruges til alt: jeans, culottebukser, kjoler, nederdele. Sørg for at dine sorte pumps er behagelige at gå i, for du kommer med garanti til at bruge dem rigtigt meget.

Sorte ankelstøvler

Den femte og sidste musthave er et par sorte ankelstøvler. Hvad enten du på job eller til fest, dur de bare altid. Lige nu er det måske ikke sæson for støvler, men det betyder ikke, at du ikke skal være på udkig efter det rigtige par – der er nemlig udsalg næsten over det hele, og det er en god mulighed for at få en masse kvalitet for pengene.

By juli 4, 2018.    Mode   



Et smukt smil starter med smukke tænder

beautiful-beauty-female-908602

Der findes næsten ikke noget smukkere end et hvidt, naturligt smil. Det kan dog være en smule svært at finde ud af, hvad man helt præcist skal gøre for at holde sine tænder hvide. Der findes en masse tips og tricks til hvidere tænder, men ikke alle er lige gavnlige – nogle af dem kan endda gøre direkte skade på dine tænder. Det kan altså betale sig at være omhyggelig og påpasselig med, hvad man gør for et hvidere smil. Derfor er der samlet tre tips til, hvordan du på naturlig vis kan vedligeholde sunde, hvide tænder.

#1 – Plej dine tænder

Når det kommer til sunde tænder, er grundig tandpleje det absolut vigtigste. For at opretholde en god mundhygiejne, er det nødvendigt at børste tænder 2-3 gange om dagen, gerne lige efter dine måltider. Som et led i god mundhygiejne, bør du også bruge tandtråd ca. 3-4 gange i ugen. Tandtråd hjælper med at rense de steder, som tandbørsten ikke kan nå.

#2 – Besøg tandlægen jævnligt

Ud over at børste tænder hyppigt og grunddigt, må det absolut bedste råd være at besøge tandlægen ofte. Her kan du få flere blegende behandlinger, ligesom du kan få personlig rådgivning og ansvisninger om, hvor du bør være ekstra opmærksom. Hvis du er på udkig efter en tandlæge i København, kan Tandlægerne ved Nørreport anbefales. I modsætning til mange andre klinikker, har de indrettet deres lokaler i en farverig og hjemlig stil for at skabe hyggelige rammer om patienterne. Indretningen kan have en afslappende effekt på de af os, der er nervøse og bange for at gå til tandlægen.

#3 – Undgå visse føde- og drikkevarer

Visse føde- og drikkevarer vil med stor sandsynlighed bidrage til misfarvning af tænderne. Det gælder blandt andet kaffe, sodavand, rødvin, lakrids og karry. Derfor kan du med fordel undgå at spise og drikke disse. Hvis du ikke kan undvære enkelte af dem, kan du skylle munden umiddelbart efter, så stofferne ikke sidder på tænderne.

By juni 14, 2018.    Sundhed   



Sådan får du sovet nok om foråret

Sov bedre om foråret

Det mest simple skønhedstip, vi kan give, er at få nok søvn. Det er ikke uden grund, at søvn er et af de eneste tips, der har holdt ved i århundreder. Desværre er det svært at få nok søvn i vores moderne verden, og den søvn, vi får, er ofte af dårlig kvalitet. Mange oplever især problemer, når foråret begynder at titte frem. Selvom det er forfriskende at vågne op til lyse morgener, kan sollyset nemlig også skade søvnen. Derfor giver vi dig her nogle tips til, hvordan du får mest muligt ud af din søvn her i det lyse forår.

Investér i ordentlige gardiner

Ud over din seng er gardiner det vigtigste indhold i dit soveværelse. Lys fra vinduet forringer din søvnkvalitet væsentligt og kan få dig til at vågne i utide. Derfor kan gode gardiner eller persienner gøre underværker. Det er op til din personlige smag, om du vil have deciderede mørklægningsgardiner eller bare gardiner, der filtrerer det skarpe lys fra. Gardiner eller persienner, som lukker lidt lys ind (for eksempel disse), kan gøre det nemmere at vågne om morgenen.

Læg telefonen væk

Det er efterhånden også almindeligt kendt, at det skader din søvn at sidde foran en skærm lige inden sengetid. Det er især farligt at bruge mobiltelefonen, fordi du nemt kan komme til at sidde med telefonen tæt på ansigtet i lang tid.

Det blålige lys, som skærmen udsender, bremser kroppens produktion af søvnstoffet melatonin. Din krop opdager altså simpelthen ikke, at det er ved at være sovetid, og derfor bliver din hjerne ikke træt.

Forbered kroppen på at sove

For at hjælpe kroppen til at falde i søvn, er det en god idé at have en fast aftenrutine. På den måde lærer kroppen at geare ned og gøre sig klar til at sove. Denne rutine bør selvfølgelig være helt fri for skærme for at få den optimale effekt.

En rutine kunne være, at du børster tænder og gør klar til at sove 30-60 minutter før sengetid. Derefter laver du en kop te eller anden drik uden stimulanser som koffein og sukker, og sætter eller lægger dig til rette under dynen eller på sofaen. Du kan nu bruge tiden på at læse, lave mandalaer, tale med din partner, eller hvad du ellers har lyst til. Vælg en aktivitet, der får dig til at slappe af, og som du nyder. På den måde er det nemmere at holde fast i rutinen.

By marts 12, 2018.    Helbred, Sundhed   



Forkæl din krop i vinterkulden

Forkæl din krop i vinterkulden

Når det bliver koldt udenfor, kan det være rigtig hårdt for din hud. Huden kan let komme til at føles irriteret og klø, samtidig med at den bliver rigtig tør. Derfor er det vigtigt at passe godt på din hud i vinterkulden. Her får du en række råd til, hvordan du passer godt på din hud i vinterens bidende kulde.

Hold huden ren

Vinterens blæst kan bære meget forskelligt med sig, som kan sætte sig på din hud, særligt i ansigtet. Derfor kan du med fordel rense dit ansigt hver aften, for at sikre, at huden forbliver ren og lækker.

Fugtgivende cremer

Huden bliver rigtig tør i vinterhalvåret, og derfor er det vigtigt at tilføre den en masse fugt. Dette kan du gøre ved at bruge en fugtgivende og plejende dagcreme, som kan hjælpe med at slukke hudens tørst. Om aftenen kan du med fordel smøre huden i ansigtet ind i en ekstra fed og fugtgivende creme, som kan få lov til at trænge ordentligt ind i din hud i løbet af natten, så du kan vågne op uden tør hud.

Husk kroppen

Det er ikke kun huden i ansigtet der bliver tør om vinteren. Resten af kroppen bliver også tør, selvom den for det meste er dækket af varmt tøj. Smør dig ind i et lag fugtgivende creme efter badet eller smør dig godt ind inden sengetid, så du er sikret en fugtet og lækker hud.

Husk de udsatte områder

Nogle områder på kroppen er mere udsatte end andre i den kolde vinter. Dette gælder særligt dine hænder og læber. Når du er ude i vinterkulden, er det vigtigt at huske handsker, som kan passe på dine hænder og beskytte dem mod kulden. Håndcreme kan redde dine tørre hænder, så husk at smøre hænderne ind flere gange dagligt. Læberne er ligeledes vigtige at pleje i kulden. Det er vigtigt at påføre læbepomade, gerne en særligt fugtgivende, og gerne flere gange dagligt.

Spis de gode fedtstoffer

Du kan også passe på din hud i vinterkulden ved at indtage nogle af de gode fedtstoffer igennem kosten. Omega 3 er godt for din tørre vinterhud, så husk at spise fisk eller fiskeolietabletter, som kan være med til at pleje din hud.

By januar 31, 2018.    Sundhed   



Skønhedstips til at komme gennem vinterkulden

Weekendophold

Vinteren er for alvor over os, og det betyder naturligvis, at kulden har indtaget Danmark. Samtidig betyder det, at dagene er korte, fordi solen står sent op og går tidligt ned. De fleste af os kan mærke det på energien og humøret, når vinteren er over os, men det er også rigtig hårdt for vores fysiske udseende. Her kommer et par tips til, hvordan du kan komme godt gennem vinteren.

Tilfør huden rigeligt med fugt

Når vinterkulden for alvor slår igennem, er det rigtig hårdt for huden. Særligt ansigtet er udsat, fordi der er tale om en direkte kuldepåvirkning, når vi færdes udenfor. Samtidig betyder kulden, at huden ikke får den fugt og vitaminer, som sker helt automatisk om sommeren. Derfor skal du sørge for at tilføre den rigeligt af fugt. Det gør du blandt andet ved at lægge en lækker ansigtsmaske, som indeholder gode olier. Derudover kan du med fordel også inkorporere gode morgen og aftenrutiner, hvor du sørger for at rense huden og derefter tilføre den en nærende og fugtgivende creme.

Slap af og tag på et weekendophold

Skønhed kommer som bekendt også indefra. Derfor er det vigtigt, at du husker at forkæle dig selv i løbet af vinterens kulde og mørke. Det kan du naturligvis gøre på mange måder. En sikker vinder er et weekendophold, hvor du har rig mulighed for at slappe af og blive forkælet. Du kan læse mere ved at klikke her.

Sund mad og gode vitaminer

Skønhed er noget, man udstråler, og fordi det netop er noget, der kommer indefra, skal du sørge for at spise sund og varieret mad, så du får de vitaminer, som kroppen har brug for. I løbet af vinteren er det ekstra vigtigt. Du kan gøre det nemt for dig selv ved at investere i en slowjuicer, som vil gøre det til en leg at være sund og få de nødvendige vitaminer.

By januar 17, 2018.    Uncategorized   



Tips til at holde dig skøn hele vinteren

pleje

Julen står for døren, og det betyder samtidig, at vi befinder os i vinterperioden, hvor temperaturen er lav og kulden for alvor begynder at bryde igennem. Det betyder samtidig, at vores hud er særligt udsat og har brug for ekstra pleje. Her er et par tips til, hvordan du nemt kan gøre dette.

Gode rutiner i hverdagen

For at gøre det nemt for dig selv og gøre pleje til en naturlig del af hverdagen, skal du prøve at inkorporere rutiner både morgen og aften. Det er vigtigt, at du giver dig tid til det, og det betyder måske, at du skal stå op 10 minutter før, end du plejer om morgenen.

Tilfør huden fugt

I takt med at temperaturen falder og vinden tager til, tørrer huden i ansigtet ud, fordi den konstant bliver udsat for direkte påvirkning af kulden. Huden er rig på fugt om sommeren, men det er ikke tilfældet om vinteren. Du skal derfor investere i en god ansigtscreme, som indeholder meget fugt. Det er en fordel, hvis du både køber en dag- og natcreme, idet de som regel indeholder forskellige ting, ligesom fugtniveauet også er forskelligt. Derudover er det også vigtigt at overveje, hvilken shampoo du bruger, fordi den sagtens kan medføre, at huden i ansigtet og hovedbunden tørrer ud.

Sørg for at pleje fødderne

Vinterperioden er som bekendt kold, og det betyder, at vi pakker os ind i rigeligt tøj. Det betyder samtidig, at vi lukker fødderne inde i varme sko og støvler, så de ikke kan ånde. Det medfører ofte, at fødderne danner skorper og død hud, der sidder i flager, hvilket sjældent er et kønt syn. Du skal derfor sørge for at pleje dine fødder, og det kan du blandt andet gøre ved at høvle det døde hud af, file neglene og lakere dem. Klik her for at se mere.

 

By december 6, 2017.    Uncategorized